Hoe verbeter ik mijn website?

Het verbeteren van een website kan op diverse manieren. Het is niet altijd op dezelfde wijze vereist. Wellicht heeft uw website een verouderd ontwerp en heeft het een nieuw jasje nodig. Het is ook mogelijk dat uw content te weinig resultaat oplevert. In dat geval huurt u een tekstschrijver in om uw content te herschrijven. Er zijn een aantal punten die u in elk geval in uw achterhoofd moet houden als het gaat om een goede website, een aantal van die punten omschrijven we hieronder.

Functionaliteit

Hoe werkt uw website? Is dat direct duidelijk voor de gemiddelde bezoeker? Zijn alle functies duidelijk aangegeven en is er eventueel een ‘Veelgestelde vragen’ kopje die men desgewenst kan raadplegen? Des te eenvoudiger de website is te navigeren, des te langer uw bezoekers op uw website zullen blijven. Mits de content en de snelheid van de website in orde is natuurlijk. Alle punten zijn onderdeel van elkaar en beïnvloeden elkaar. Begrijpen mensen niet hoe uw website werkt, dan zullen ze direct weer wegklikken en een andere website opzoeken.

Snelheid

Des te sneller uw pagina’s laden, des te meer pagina’s worden bezocht. Ook ondervinden uw bezoekers meer gebruiksgemak en gebruiksgenot van uw website. Snelheid wordt onder andere bepaald door de grootte van uw plaatjes, de hoeveelheid javascript of andere actieve code op een pagina, de snelheid van uw webhosting en hoe de content wordt geladen. Denk aan content dat vanuit HTML (basis website code) of een database (oproepen vanuit een extern deel van de server) moet worden geladen.

Als een pagina niet snel genoeg laad dan kan dit de bezoeker belemmeren en kan dat ervoor zorgen dat de bezoeker de pagina sluit. Laat eventueel een webdesigner of een programmeur naar uw website kijken om de snelheid van uw website te bevorderen.

Content

Wat kan men vinden en lezen op uw website? Is uw content geoptimaliseerd op de zoekwoorden waar up wilt worden gevonden? Gebruikt u grote lappen tekst of bent u kort en krachtig in uw communicatie? De gemiddelde bezoeker wil niet uren informatie lezen, maar binnen enkele zinnen precies weten waar hij of zij aan toe is. Zo kunt u een uitleg over de diensten die u levert het beste niet langer maken dan één alinea.

Is uw content vlug en to-the-point of langdradig en alles behalve daadkrachtig? Laat eventueel een professionele SEO tekstschrijver naar uw content kijken. De tekstschrijver zal ook direct naar mogelijkheden voor optimalisatie op gewenste zoektermen voor zoekmachines zoals Google kijken.

Vindbaarheid

Hoe u en of u überhaupt wordt gevonden hangt af van uw content, maar ook van de snelheid en functionaliteit van uw website. Zoals gezegd hangen alle punten samen en hangt online vindbaarheid af van de eerde behandelde punten. Des te beter u wordt gevonden, des te meer u online zult verkopen of interesse zult wekken. Echter is online gevonden vaker makkelijker gezegd dan gedaan. U zou het bijvoorbeeld met een Google AdWords campagne kunnen proberen, maar u zou ook eens in conclaaf met een zoekmachine optimalisatie bedrijf.

Wanneer u bovenstaande punten in orde heeft dan weet u zeker dat uw website een stuk beter is dan voorheen. U kunt uzelf verzekeren van een betere positie op internet en daarmee mogelijk meer klanten enthousiasmeren. Doe uzelf en uw onderneming een plezier en investeer in internet marketing!

 

Stay Hungry marketing

Deel dit artikel:
Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0Digg thisShare on Reddit0Share on Tumblr0Flattr the author